beeldmerk
Profiel foto
Eline Vooijs

Web developer & designer

Startproject

Week 1 - 5

In het startproject heb ik met 4 anderen gewerkt aan het op de markt zetten van een natuurlijke pre-workout. Hiervoor hebben we een website opgezet, content gemaakt en gegenereerd en de markt geanalyseerd. Groepsleden: Boris, Casper, Floris & Bram.

Week 1: Concept, Doelgroep en Marktanalyse

In week 1 hebben we allemaal een product bedacht en deze uitgewerkt. Ik had het idee voor een automatische planten verzorger die de gezondheid van de plant kan scannen en vervolgens deze water of voeding kan geven naar behoefte. Uiteindelijk zijn we voor een natuurlijke pre-workout gegaan. Dit is een start-up van Boris.

Week 2: Branding and User Experience

Week 2 hebben we besteed aan het maken van het logo en de branding. Hierbij hebben we allemaal eerst een moodboard gemaakt en hebben we de elementen en kernwaarden samen gevoegd in het logo. Hierna heb ik wat logo voorstellen gegeven en zijn we met de hulp van Bing Copilot gekomen op iteratie vier en vijf. We zijn doorgegaan met versie 5 voor de website en branding.

Week 3: Website opzetten & SEO

In de derde week van het project hebben we de website opgezet voor SUPPPLY. Dit is in Shopify opgezet, hier had Casper al veel ervaring mee en dit leek ons vergeleken met de tijd die we hadden beter dan een website 'from scratch' (mijn expertise ;)). Op de website hebben we een blog gezet en een link met posts naar social media. Ik heb me hier bezig gehouden met de belangrijkste zoekwoorden (keywords) om op te focussen bij teksten en titels. Deze zoekwoorden lagen vooral in de hoek waarbij potentiële klanten zoeken naar 'slechte' bijeffecten van pre-workout.


Week 4: Social Media Marketing

In week 4 hebben we tijd besteed aan content voor op Instagram. Ik heb me hier aan de hand van een workshop CapCut bezig gehouden met het maken en genereren van videos en reels. Hierbij heb ik met Invideo.ai videos op basis van tekst gegenereerd en ben ik zelf aan de slag gegaan met editen om het verschil te kunnen zien.

Week 5: Data & Growth Hacking

De laatste week van het project ging het vooral over de puntjes op de i en de vraag "Hoe nu verder?". De focus lag op growth hacking. Verschillende manieren om het merk verder te promoten. Hierbij heb ik gekeken naar potentiële A/B tests om uit te voeren op de website.

Reflectie

Tijdens het startproject heb ik veel plezier gehad bij het ontdekken van het marketing landschap. Ik merkte van mezelf dat ik af en toe nog zoekende was in wat ik kan en het kwam wel eens voor dat mijn snelle groepsgenoten me al voorbij waren. Desondanks heb ik de workshops actief meegedaan en heb ik de ruimte gehad om online cursussen te doen en met AI tools bekend te raken.